متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۴/07/04
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
اوصیکم عباده الله و نفسی بتقوی الله و طاعته. اهل تقوا از تعصب بیجا فاصله دارند اما در مسیر حق و دفاع از حقیقت از جان و مال خود مایه میگذارند و تعصب دارند و این تعصب مورد پسند عقل و شرع و یکی از نقاط قوت مومن است.
در روایات اهل بیت علیهمالسلام به این نوع تعصب داشتن سفارش شده است. امام باقر علیهالسلام فرمودند: مومن از کوه محکمتر است؛ زیرا از کوه کنده میشود ولی از دین مومن چیزی کنده نمیشود. کوه خیلی استوار و سخت است اما همین کوه بر اثر زلزله و سیل و آتشفشان و… دچار تخریب و کم شدن میشود، اما چیزی از مومن واقعی که دین رابا تمام وجود پذیرفته و در مقابل ضربات سهمگین دشمن، مقاومت میکند و با غیرت دینی که دارد از ارزشهای الهی حفاظت میکند، کم نمیشود.
لذا امیرالمومنینعلیهالسلام در ادامه خطبه قاصعه برای اینکه افراد را از مسیر غلطی که در تعصب طی میکنند منصرف کند فرمودند: «فَإِنْ كَانَ لَا بُدَّ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ فَلْيَكُنْ تَعَصُّبُكُمْ لِمَكَارِمِ الْخِصَالِ وَ مَحَامِدِ الْاَفْعَالِ». پس اگر در تعصب ورزيدن ناچاريد، براى اخلاق پسنديده، افعال نيكو و كارهاى خوب تعصب داشته باشيد؛ یعنی امام علیهالسلام راهکار برون رفت از آن صفت بد را بیان فرمودند و به ما هم آموزش دادند که اگر کسی مبتلا به بدی هست باید برای او راهکار پیدا کرد، شکل درخواست و نیاز او را باید فهمید و او را در مسیر درست هدایت کرد.
لذا فرمود اگر میخواهید تعصب داشته باشید، در کارهای خوب و اخلاق پسندیده داشته باشید. فرمود: «وَ مَحَاسِنِ الْاُمُورِ الَّتِي تَفَاضَلَتْ فِيهَا الْمُجَدَاءُ وَ النُّجَدَاءُ مِنْ بُيُوتَاتِ الْعَرَبِ وَ يَعَاسِيبِ القَبَائِلِ»، همان افعال و كردارى كه انسانهاى با شخصيت و شجاعان خاندان عرب و سران قبائل در آنها از يكديگر پيشى مىگرفتند. «بِالْاَخْلَاقِ الرَّغِيبَةِ وَ الْاَحْلَامِ الْعَظِيمَةِ وَ الْاَخْطَارِ الْجَلِيلَةِ وَ الْآثَارِ الْمَحْمُودَةِ». با اخلاق پسنديده، بردبارى به هنگام خشم فراوان و كردار و رفتار زيبا و درست و خصلتهاى نيكو. از این بزرگان الگو بگیرید و مشغول کار نیک باشید، اصرار هم داشته باشید که دنبال این امور باشید.
اینجا حضرت به اخلاق نیک و حلم و کنترل خشم و خصلتهای پسندیده اشاره فرمودند که دارنده این صفات، میشود، شخص با فضیلت. به بعض بیانات امیرالمومنین علیهالسلام در نهجالبلاغه راجع به صفت حلم و آثاری که دارند اشاره میکنم. مثلاً در حکمت 206 فرمودند: اولین پاداش بردبار از بردباریاش آن است که مردم در برابر نادان، از او دفاع خواهند کرد و پشتیبان او خواهند بود.
در حکمت 211 فرمود: «الحلمُ فِدَامُ السَّفِیهِ». حلم دهان بند سفیه است. فدام یعنی دهان بند که معمولاً برای حیوانی که گاز میگیرد استفاده میکنند تا رام و آرام شود. گاهی انسان با افراد سفیه مواجه میشود که حرفهای بی ربط میزنند، توقعات بیجا دارند و یا بی دلیل از همه چیز ایراد میگیرند که اگر یک کلمه جواب بدهی او با مطالب بیربط بیشتری ادامه میدهد. امام صادق علیهالسلام فرمود: کسی که با سفیه مقابله کند و جواب او را بدهد، کأن بر آتش چوب خشک قرار داده است. اینجا دستور دین این است که در مقابل این افراد از دهان بند حلم استفاده کنید و حلیم باشید.
یا در حکمت 424 فرمودند: «الحلمُ غِطاءٌ ساتِرٌ». بردباری پردهای است پوشاننده؛ یعنی خاصیت حلم این است که عیوب اخلاقی شخص را میپوشاند. انسانی که حلیم نیست وقتی از چیزی ناراحت شود، شروع میکند به پرخاشگری و حرف زشت زدن و حرکات نامناسب انجام دادن و خلاصه هرچه در درون دارد بیرون میریزد که اگر حلم بورزد مبتلا به این امور نمیشود. در حکمت 31 فرمود: کسی که شکیبا شد و حلم ورزید در کارش زیاده روی نکرده است؛ و در حکمت 94 از امام علیهالسلام پرسیدند خیر چیست؟ فرمود: خوبی آن نیست که مال و فرزندت زیاد شود، بلکه خیر آن است که دانش تو فراوان و بردباریت بزرگ و گران مقدار باشد؛ که باز همین هم نشانه اهمیت بردباری است.
درباره کنترل خشم، خشم مذموم و خشم ممدوح و آثار و تبعات خشم و امثال اینها حضرت در نهجالبلاغه مطالبی دارند. مثلاً در حکمت 255 فرمودند: تندخوئی بی مورد نوعی از دیوانگی است. در حکمت 108 فرمودند: خشم، کینه توزی را زیاد میکند. باید خود را از خشم بیمورد حفظ کنیم. در حالات متقین فرمود کسانی هستند که خشم خود را میخورند؛ و درباره خشم ممدوح در حکمت 174 فرمود: آن کس که دندان خشم در راه خدا برهم فشارد، بر کشتن باطلگرایان توانمند گردد؛ یعنی باید اراده جدی و تصمیم قاطع برای مبارزه با دشمنان خدا داشته باشید تا پیروزی به دست بیاید. همیشه هیبت و بزرگی کسی که برای عزت غضب کرده خیلی بیشتر از کسی است که فقط عصبانی بوده. علت پیروزی عده کم بر دشمنان زیاد به بیان قرآن کریم همین است. در خطبه 83 فرمود: بترسید از گناهانی که انسان را به هلاکت میافکند و از عیوبی که موجب خشم پروردگار میشود. معلوم است که ارتکاب اعمال زشت و گناهان باعث خشم الهی است و از همه آنها باید پرهیز کرد.
خلاصه اینکه امام علیهالسلام تذکر دادند اهل تعصب نباشید و اگر هم خواستید پافشاری داشته باشید از بزرگان یاد بگیرید و بر روی مکارم اخلاق و اعمال نیک اصرار داشته باشید. اهل حلم باشید و از غضب خود را دور کنید و رفتار زیبا داشته باشید تا شخصیت بافضیلتی باشید.
بعد امام علیهالسلام به مواردی از تعصب ممدوح اشاره میکنند مثل همسایه داری و وفای به عهد و فاصله گرفتن از کبر و خودپسندی و انصاف داشتن که انشاءالله با قید حیات در نوبت بعد اشاره کنم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. متقین به سفر آخرت کاملاً باور دارند و زندگی خود را بر اساس ادامه در آخرت تنظیم میکنند. امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت 349 از حکم نهجالبلاغه فرمود: «إِنَّ هَذَا الْاَمْرَ لَيْسَ بِكُمْ بَدَاَ، وَ لَا إِلَيْكُمُ انْتَهَى، وَ قَدْ كَانَ صَاحِبُكُمْ هَذَا يُسَافِرُ فَعُدُّوهُ فِي بَعْضِ اَسْفَارِهِ، فَإِنْ قَدِمَ عَلَيْكُمْ وَ إِلَّا قَدِمْتُمْ عَلَيْهِ». مرگ، نه از شما شروع و نه به شما ختم يافته، فرض كنيد اين بار به سفرى رفته است و اين سفر را مانند سفرهاى ديگرش بدانيد كه به سوى شما بازمیگردد و اگر او بازنگردد شما به نزد او بازمیگردید.
حضرت خیلی زیبا غفلت زدایی کردهاند و تذکر به مرگ دادهاند که همگی آن را درک خواهیم کرد. فرمودند تصور شما این باشد که اجل به مسافرتی رفته و از شما دور شده اما بهزودی برمیگردد و به دیدار شما خواهد آمد پس آمادگی ملاقات با او را داشته باشید؛ یعنی باید مواظب اعمال و خود باشیم. خداوند توفیق درک معارف الهی و عمل به دستوراتش را به همه ما عنایت بفرماید.
روز چهارم ربیعالثانی ولادت امامزاده انقلابی، با بصیرت و ولایتمداری است که بهتصریح امام هادی علیهالسلام زیارت مرقد او بهمثابه زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا علیهالسلام در كربلا است؛ حضرت عبدالعظیم حسنی. این روز را به شما تبریک عرض میکنم.
قطعاً در ایشان ویژگیهایی بوده که اهلبیت علیهمالسلام مؤمنین را سوق دادهاند به سمت زیارت ایشان چون باید اینطور باشد که زائر ویژگیهای مزور را کسب کند و خود را شبیه کسی کند که به زیارتش رفته است. عبدالعظیم حسنی اهل مبارزه و امربهمعروف و کسب علم و تبلیغ دین و ولایت مداری قوی بود. باید مثل او طوری زندگی کنیم که امام ما را مخاطب قرار دهد و بفرماید «أنتَ وَلِینا حَقّاً».
بر عهده ما وظائف متعدد فردی و خانوادگی و اجتماعی هست که دستور قرآن و عترت است. یکی از آن وظائف مهم در خانه و اجتماع رعایت حال سالمندان و افراد سالخورده است که روز 9 مهر روز جهانی سالمندان است. رسول خدا فرمودند: پیر در میان خانواده خود، مانند پیامبر میان امت خویش است. یا فرمودند: یک مصداق از احترام نهادن به من، احترام نهادن به سالخورده امت من است. روایات در این باب فراوان است که نشاندهنده اهمیت دادن اسلام به سالمندان و احترام به آنان بهعنوان ذخیرههای اندیشه و تجربه در جامعه است.
و این مهم فقط مربوط به خانواده نیست جامعه هم نسبت به مراقبت و حمایت از سالمندان وظیفه دارد. دولت و جامعه باید امنیت، رفاه و احترام در دوران پیری را برای آرامش حال سالمندان فراهم و نگذارند که آنان در این دوران دچار مشکلات جسمی، معیشتی، بهداشتی روحی، افسردگی، تنهائی و نداشتن تفریح شوند.
توجه داشته باشیم که کشور ما با این فرصت سوزی که در فرزند آوری و تکثیر جمعیت دارد، بدون زیرساختهای لازم در حال ورود به مرحله پیری جمعیت است. باید بحث حملونقل و خدمات بهداشتی و درمانی و حمایتهای اجتماعی این عزیزان از الان در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد. علاج واقعه باید از قبل کرد.
چند سال دیگر قسمت اعظم جمعیت پیر هستند. به جایی میرسد که دیگر کسی نمیتواند پیرزنها و پیرمردها را تر و خشک کند؛ چون بچههایشان هم پیر هستند. پرستار هم بگیرید آنها هم پیر هستند. کسی نیست دیگر رسیدگی کند. این چرخه باید تکمیل شود. آقا داد زدند، دلسوزان داد زدند، همه باید نسبت به تکثیر نسب بیتفاوت نباشیم.
8 ربیعالثانی ولادت ابا محمد، سراج، زکی، خالص، ابن الرضا حضرت امام عسکری را به همه شما تبریک عرض میکنم. امامی که با اختناق شدید دستگاه ظالم حاکم دست از مبارزه برنداشت و شیعه و شیعیان را در آن فشار شدید رهبری و هدایت و اسلام را حفظ کرد.
امام با فتنههای پیچیدهای روبرو بود که با آرامش و طمأنینه آنها را خنثی میکرد. یکی از نقشهها توطئه دانشمندی به نام کندی بود که مستقیماً قرآن را که سند رسالت و معجزه الهی بود، هدف قرار داد. او آیات متشابه قرآن را که در نگاه اول برای کسی که آشنا نباشد گمان میکند تناقض دارند را جمع کرده بود و قصد داشت در قالب کتاب بهعنوان تناقضات قرآن نشر دهد. حضرت بهگونهای تدبیر کردند که قبل از انتشار و ایجاد فتنه، خود کندی کتابش را سوزاند.
وظیفه امام هدایت مردم و دعوت به دین است که حضرت با تمام توان در مدت کوتاه امامت انجام دادند. نمونه فراوان است در نوبتی انشاءالله عرض میکنم با قید حیات. رسول خدا فرمودند: «مَنْ اَحَبَّ اَنْ یلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ مِنَ الْفَائِزِینَ فَلْیتَوَالَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی الْعَسْکَرِی». کسی که دوست دارد خدای تعالی را ملاقات کند درحالیکه در زمره فائزین قرار دارد در ولایت امام عسکری علیهالسلام باشد.
کلمه فوز کلمهای قرآنی است که به قله رشد و تعالی انسان اشاره دارد در آیه 20 سوره مبارکه حشر فرمود: «لا یسْتَوی اَصْحابُ النَّارِ وَ اَصْحابُ الْجَنَّةِ اَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفائِزُون». فوز یعنی نجات و رستگارى؛ یعنی پیروزی. موارد استفاده قرآن از این واژه را ببینید در ولایتپذیری، خشیت الهی، تقوا، ایمان، هجرت و جهاد استعمال شده. مثلاً در ولایتپذیری در آیه 52 سوره مبارکه نور دارد: «وَ مَنْ یطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یخْشَ اللَّهَ وَ یتَّقْهِ فَاُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون»؛ و همینطور موارد دیگر.
این ایام، ایام دفاع مقدس است و تکریم سرداران و مدافعان حریم اسلام قرآن و اهلبیت و ایران اسلامی. یکی از والاترین جلوههای فوز در ردیف مقام مجاهدین در راه خدای تعالی قرار گرفتن است؛ بهطوریکه رابطه انسان با خدا را به اوجی میرساند که خداوند مشتری او میشود. در آیه 111 سوره مبارکه توبه فرمود: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ اَنْفُسَهُمْ وَ اَمْوالَهُمْ بِاَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیقْتُلُونَ وَ یقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ اَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیم».
اگر امروز بخواهیم برای این آیه شریفه مصداق معین کنیم، پرچمدار و سیدالشهدا مقاومت، مجاهد کبیر، سید حسن نصرالله رضواناللهعلیه است. 6 مهر سالگشت شهادت این مرد بزرگ است. حضرت آقا دربارهاش فرمود: دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را و جبههی مقاومت پرچمداری برجسته را و حزبالله لبنان رهبری کمنظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند دهسالهی او هرگز از دست نخواهد رفت.
آمریکای جنایتکار هم در بعد سیاسی و هم در بعد عملیاتی در ترور شهید سید حسن نصرالله نقش مستقیم داشت. همانطور که در ترور سرداران ما و شهید قاسم سلیمانی نقش داشت. برای مهار یکطرفه حزبالله و تمرکززدائی مقاومت در صحنه جنگ و باز گذاشتن دست صهیونها برای حمله به جنوب لبنان و بیروت، با ظاهرسازی هدفمند و مشترک با اروپائیها با کار سیاسی مستمر، بحث انعقاد آتشبس 21 روزه را اصرار کردند؛ و در بعد اقدام عملی هم به صهیونیستهای پلید کمک مستقیم کردند لذا دستشان به خون سید آلوده است و نمیتوانند انکار کنند.
فقط بمبهای بکار رفته در جنایت ضاحیه جنوبی را توجه کنید که همه ساخت امریکا بود همانطور که در غزه هم همگی ساخت امریکاست. امریکا سالانه بیش از 20 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی میکند. حالا اقلام دیگر فراوان است و از بحث دور میشوم.
این رژیم پلید به کمک امریکا این شخصیت کمنظیر عالم اسلام در این دوران را به شهادت رساند راجع به ویژگیها و جایگاه و نقش او در جهان اسلام و عرب و محور مقاومت و در دل انسانهای آزاده عالم و اثر روحی که فقدان او بر دل افراد گذاشت و دهها موضوع دیگر فراوان گفته شده اما به نظر من با توجه به بحثی که دارم او قطعاً یکی از فائزین سید حسن نصرالله است که قرآن کریم او را ستوده است.
قرآن کریم برای فائزین مراتبی را بیان فرموده است. فوز مبین، فوز کبیر، فوز عظیم. خیلی خلاصه فقط اشاره میکنم خودتان دنبال بفرمائید. در آیه 6 سوره مبارکه انعام فرمود: در روز قیامت، از هر کس عذاب الهى برداشته شود، قطعاً مشمول رحمت الهى شده و این است رستگارى آشکار. «مَنْ یصْرَفْ عَنْهُ یوْمَئِذٍ فَقَدْ رَحِمَهُ وَ ذلِکَ الْفَوْزُ الْمُبین». فوز مبین این است که انسان روز قیامت از عذاب در امان بماند. لازمهاش این است که بهسلامت زندگی کرده باشد. بعد که انسان وارد بهشت میشود وارد مقام فوز کبیر شده است.
در آیه 11 سوره مبارکه بروج فرمود: کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کردهاند براى آنان باغهایى است که از زیر [درختان] آن جویها روان است این است همان رستگارى بزرگ. «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ذلِکَ الْفَوْزُ الْکَبیر». با توجه به تعبیر «عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» یعنی باید اهل اعمال صالحه بود و با یک عمل تنها کار تمام نمیشود.
و بالاتر از دوتای قبل، فوز عظیم است که مقام رضوان الهی است که در آیه 72 سوره مبارکه توبه فرمود: «وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْاَنْهارُ خالِدینَ فیها وَ مَساکِنَ طَیبَةً فی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ اَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ». رسول خدا فرمودند: «جَنَّاتِ عَدْنٍ»، بهترین و شریفترین منطقهى بهشت و جایگاه پیامبران و صدیقان و شهداست، منطقهاى که ازنظر خوبى، به خیال کسى خطور نکرده است؛ تا آنجا که خدای متعال به او میفرماید: خوشا به حال کسی که در تو جای گیرد؛ که جایگاه رسول خدا هم هست.
شخص یهودی از امیرالمؤمنین علیهالسلام پرسید: «اَینَ یسْکُنُ نَبِیکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ»؟ حضرت در جواب فرمودند: «فِی اَعْلَاهَا دَرَجَةً وَ اَشْرَفِهَا مَکَاناً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ». خوب اینهمه راجع به فوز عرض کردم و به مصداق اشاره کردم تا بیان رسول خدا روشنتر شود که فرمود: کسی که دوست دارد خدای تعالی را ملاقات کند درحالیکه در زمره فائزین قرار دارد در ولایت امام عسکری علیهالسلام باشد. خداوند همه ما را از موالیان حضرت قرار دهد تا به فوز برسیم.
9 مهر، سال گشت شهادت محمد الدوره نوجوان 12 ساله فلسطینی، بهعنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است. البته انقلاب اسلامی از روز اول تا امروز باافتخار و با صراحت و شجاعت از همه مظلومان و مستضعفان جهان دفاع کرده است نهفقط مردم فلسطین و همین مایه سربلندی ایران و ایرانی در جهان است.
در همین روزها که سالگشت شکست حصر آبادان و حماسههایی است که رزمندگان در دفاع مقدس خلق کردند و سالگشت شهادت فرماندهان شهید دفاع مقدس است و دیدید که رئیسجمهور محترم چگونه گذشته از شهدا و جانبازان کشور و ظلمهایی که مستکبرین به ما میکنند، از مردم مظلوم فلسطین و مردم غزه در سازمان ملل دفاع کردند.
امروز همه عالم به برکت انقلاب اسلامی حتی نوجوانان هم مظلومیت فلسطین را درک کردهاند و به دفاع از آنان قیام کردهاند. این نوجوان فلسطینی با الگوگیری از شهید فهمیده و نوجوانان ایرانی مثل بهنام محمدی و پناهی و امثال اینها اقدامی کرد و زمینه گرایش نوجوانان و جوانان به فداکاری برای آزادی فلسطین را توسعه داد که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات آن است.
روش دائمی این رژیم خونخوار، کودک کشی بود اما بعد از طوفان الاقصی درندهخوئی و سفاکی را از حد گذراند بهطوریکه امروز انسانهای آزاده جهان به خباثت و دیوسیرتی او اجماع دارند. اتفاقی که در سازمان ملل امسال افتاد که وقتی آن پلید صحبت میکرد بیرون رفتند، باید سران کشورهای غربی را بیدار کرده باشد که آنها منفورترین حاکمان جهان هستند. امروز همه جهان با مردم ایران در لعن بر آمریکا همنوا هستند.
بعد چقدر پست و حقیر هستند کسانی که هرازگاهی ذات وابسته خودشان را نشان میدهند و کلامی بیربط میگویند. اخیراً کسی از این قبیله دلبسته گفت قرار نبود که انقلاب صحنه ضد آمریکائی شود و در تمام شعارهای دوره انقلاب هم مرگ بر آمریکا نبود. چقدر وقیحانه بر تحریف حقائق اصرار دارند؛ انگار نه اینکه مردم برای استقلال قیام کردند. خود این شعار استقلال یعنی وابستگی وجود داشته. خب سؤال! به چی و چه کسی وابسته بودیم؟ غیر از امریکا. لعن و مرگ بر اعداء دین و قرآن و اسلام دستور اسلام است و استراتژی انقلاب و ایران اسلامی شعار مرگ بر امریکاست.
صهیونیستها دقیقاً به همان روشی عمل میکنند که فرعون در کشتار کودکان مصر انجام داد. یکی از خبرنگاران غربی از کشتار زیاد کودکان صورت گرفته در آن بیمارستان معروف غزه به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراض میکند. او میگوید: این کودکان بعدها به نیروهای تروریست (رزمنده مقاومت) تبدیل میشدند، مثل حرف فرعون که میگفت اینها ممکن است یکیشان موسی باشد.
علاوه بر آمریکا، کشورهای آلمان، ایتالیا و انگلیس هم بهطور گسترده و حجیم، به رژیم صهیونیستی سلاح صادر کردهاند. کمکهای اطلاعاتی گسترده آمریکائیها به رژیم که همهاش حاکی از این است که اگر امریکا و اروپا کمک و پشتیبانیهای مختلف و بینالمللی از او نداشته باشند نمیتواند خودش را اداره کند. لذا شریک درجهیک او در همه جنایت صهیونیستها، امریکا و بعض کشورهای اروپائی هستند.
چالش با غرب از اول انقلاب تا امروز با فرقهای اساسی ادامه داشته یک زمانی با امریکا بر سر تعطیلی سفارت رژیم صهیونی در تهران چالش داشتیم اما امروز چالش بر سر حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمینهای اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته مقاومت در سراسر این منطقه است. یک روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود؛ امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاحهای پیشرفته ایران به نیروهای مقاومت است. ما از روز اول با آمریکا چالش داشتیم هنوز هم داریم؛ فقط چالشها فرق کرده است. اول ما را دشمن فرض میکرد، بعد رقیب شدیم و الان سر میز مذاکره میگوید بنشینیم.
اما بیانات پراهمیت رهبر معظم انقلاب ازنظر زمان و مستقیماً با همه مردم با سه محوری که مطرح کردند به همه موضع شفاف خودشان را در موضوعات موردنظر برای بار چندم مطرح کردند تا اروپائیها بفهمند که شرطی که گذاشتهاند برای اینکه ایران مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره شود حرف بیاساسی است و هرگز ایران تن به چنین مذاکرهای نمیدهد که نتیجهاش غنیسازی صفر در صد است.
حضرت آقا برای خارجیها و بعض داخلیهایی که به هر قیمت شده میخواهند ملت را به ذلت بکشانند، قصه را کاملاً روشن کردند. قبلاً راجع به برجام فرمودند: خسارت محض و در این نوبت فرمودند مذاکره بنبست محض است. فرمودند ضررهای جبرانناپذیر دارد.
من هر بیان ایشان را که میشنیدم در دل تکبیر میگفتم. به نظر شما این بیان را چگونه باید تحویل گرفت وقتی فرمودند: ملت ایران بر دهان کسانی میزند که میگویند نباید غنیسازی اورانیوم داشته باشیم. یا فرمودند: ما تسلیم نشدیم و تسلیم نخواهیم شد، در این قضیه و در هر قضیه دیگری تسلیم فشار نخواهیم شد.
با این بیان صریح ایشان عناصر واله و سرگشته داخلی امریکا و همچنین دنیای غرب و اروپا باید بفهمند که ایران در بحث غنیسازی هستهای تا قوی شدن در همه زمینههای صلحآمیز ذرهای تردید ندارد و تا حصول نتیجه قطعی عقبنشینی نمیکند.
حالا به اسم مکانیسم ماشه -که مکرر عرض شد غیر از جهات سیاسی و امنیتی ازنظر اقتصادی هیچ تأثیری بیشتر از اینکه الان هست برای کشور غیر از بار روانی ندارد- وقت و سرمایه ملت را میسوزانند. در ضمن ما در حمایت رهبر عزیزمان در این ایام شهادت سید مقاومت کلام او را تکرار میکنیم که ما ترکناک یا بن رسول الله.
من همیشه در دعاها ملاحظه کردهاید که از سربازان گمنام حضرت ولیعصر ارواحنا فداه نام میبرم اما گزارش بخشی از عملیات بسیار مهم و بزرگ این عزیزان را از زبان زعیم این مجموعه شنیدید و قسمتهایی را دیدید، فرصت بیان نکتهها و حساسیتها و اهمیت فوقالعاده این کار و آثار و برکاتی که برای کشور داشته و نقش بازدارندگی که ایفاء کرده و قدرت عملیاتی و آفندی که به ایران داده نیست. باید فرصتی شود تا عزیزان مقداری را که میشود با ظرافتهایی که داشته بیان کنند. لذا مثل همیشه دعاگوی عزیزانمان هستیم و برای سلامتی آنها از آفات دعا میکنیم.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾