۱۳۹۸/۰۴/۲۱

ادمین

نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند

متن کامل خطبه نماز جمعه 98/4/21

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

ای اهل ایمان خودم و همه شمارا به رعایت تقوا دعوت می‌کنم. متقین مواظب دوستی‌ها وهم نشینی های خود هستند. همان‌طور که جلسه گذشته عرض کردم باید مواظب باشیم که با چه کسی رابطه دوستی و هم‌نشینی برقرار می‌کنیم و از رفاقت با ناهلان و بی‌خردان و جاهلان و امثال این‌ها باید گریخت. به این دستورالعمل توجه کنید. امام صادق -علیه‌السلام- از قول اميرالمؤمنين -علیه‌السلام- فرمودند: عیب ندارد كه با شخص خردمند هم‌نشین شوى اگرچه كرم (جوانمردى وجود و بخشش) او را نپسندى (و از اين ناحيه نفعى از او نبرى) ولى از خرد او بهره‌مند شو، و از اخلاق بدش بپرهيز، و هیچ‌گاه هم‌نشینی با شخص كريم را از دست مده اگرچه از خرد او سودى نبرى ولى باعقل خود از كرم او سود ببر، و بگريز هر چه می‌توانی از هم‏نشينى با شخص پست و بى‏عقل. دستورالعمل دیگر از امام باقر -علیه‌السلام- که فرمودند: اى آدمِ خوب؛ از کسی پیروی کن که تو را بگریاند و اندرز دهد، و دنبال كسى مرو كه تو را بخنداند و گول زند.

از مجموعه روایات این فهمیده می‌شود که باید شرایط دوستی را یاد گرفت و طبق آن عمل کرد مثل هر کار مهم دیگری که انجام می‌دهیم. در بعض از روایات جداجدا و در بعض دیگر به تعدادی از این شرایط باهم اشاره‌شده است. مثلاً امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: وقتی دوستى از روى راستى است که شرایط آن رعایت شود. پس هر کس که تمام یا بخشی از آن شرایط را داشت صلاحیت دوستی را دارد و اگر چیزی از آن شرایط را نداشت او دوست خود ندان. اول این‌که نهان و عيانش براى تو يكسان باشد. دوم این‌که زيب و زينت تو را زينت خود بداند، و زشتى تو را زشتى خود بشمارد. سوم این‌که رياست و دارائى، حالش را نسبت به تو تغيير ندهد (بعضی‌ها تا منصب و پولی گیرشان می‌آید انسان را فراموش می‌کنند). چهارم این‌که توانائی‌هایش را نسبت به تو دريغ نكند. پنجم این‌که هنگام گرفتاری و پيش آمدهاى ناگوار تو را رها نكند. اگر واقعاً به این پنج نکته که امام صادق راجع به رفاقت فرمودند دقت کنیم چقدر مودت و دوستی زیاد می‌شود. همین مورد پنجم چقدر کارساز است که اگر مشکلی پیش آمد کرد دوستِ انسان کنارِ انسان باشد.

امام صادق -علیه‌السلام- فرمود هر وقت امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- منبر می‌رفت از دوستی با سه کس منع می‌فرمود، یکی از آنان شخص پررویِ بی‌باک تبهکار بود. چون کارهای خودش را برای تو آرایش می‌کند و خوب جلوه می‌دهد و دوست دارد كه تو هم مثل او باشی. نه در كار دين تو را كمك می‌کند و نه در كار آخرت، نزديك شدن به او جفاكارى و سنگدلى است. و رفت‌وآمدش براى تو باعث ننگ است. شخص دیگری را که حضرت از دوستی با او نهی کردند دروغ‌گو است، می‌فرمود: زندگى كردن با دروغ‌گو بر تو گوارا نمی‌شود، گفتار تو را برای ديگران می‌گوید، و از ديگران برای تو حرف می‌آورد، هر وقت افسانه را به پايان برساند آن را با افسانه ديگرى مثل قصه قبل بچسباند (و آن‌قدر دروغ می‌گوید) تا جائیکه راست بگويد ولى كسى باور نكند، و بین مردم دشمنى پراكنده می‌کند. و در سينه‏ها تخم كينه می‌افشاند.

این  موارد تعدادی بود که عرض شد و تذکر می‌داد که چه دوستی انتخاب کنیم. و البته در کنار هم زندگی کردن چه خانواده و چه دوستان و چه همسایگان و افراد دیگر، آدابی دارد که باید رعایت کنیم. که بعضاً با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنیم یا بلد نیستیم. و اتفاقاً همین مسائل کوچک و پیش‌پاافتاده باعث تحکیم و یا سست شدن روابط با دیگران می‌شود. مثلاً دیدید که گاهی ناچار هستیم در گوش دیگری مطلبی را بگوییم، و همین کار را اگر دقت نکنیم باعث کدورت و گمان بد و دشمنی و کینه می‌شود. ببینید امام صادق -علیه‌السلام- دراین‌باره چه فرمودند: «إِذَا كَانَ الْقَوْمُ ثَلَاثَةً فَلَا يَتَنَاجَى مِنْهُمُ اثْنَانِ دُونَ صَاحِبِهِمَا فَإِنَّ فِي ذَلِكَ مَا يَحْزُنُهُ وَ يُؤْذِيه»‏. هرگاه سه كس باهم باشند، دوتاى آن‌ها سر به گوش هم‌سخن نگویند، زيرا باعث اندوه و آزار آن نفر سومى است. در جمع بیش از سه نفر اشکالی ندارد. این بیان یک دستورالعمل است که باید همه رعایت کنیم که اگر در جمع سه نفره هستیم هرگز دونفری درگوشی صحبت نکنیم و نفر سوم را به خود بدبین و ناراحت نکنیم. البته به قاضی هم دستور داده‌شده که در مجلس قضا درگوشی صحبت نکند،چه سه نفر باشند چه ده نفر. همان‌طور که در مجلس درس هم امیرالمؤمنین نهی کردند که کسی در مقابل معلم درگوشی سخن بگوید. یا مثلاً گاهی شخصی در حال سخن گفتن است و دیگری با اطرافیان حرف می‌زند و یا در کلام او می‌پرد و سخن را می‌برد، این کار بسیار نکوهیده است. امام صادق -علیه‌السلام- از قول رسول خدا -صلی‌الله و علیه وآله- نقل فرمودند: «مَنْ عَرَضَ لِأَخِيهِ الْمُسْلِمِ الْمُتَكَلِّمِ فِي حَدِيثِهِ فَكَأَنَّمَا خَدَشَ وَجْهَه»‏. هر كه در ميان سخن برادر مسلمانش (كه در حال سخن گفتن است) بدود و سخن او را ببرد، مانند اين است كه صورت او را خراشيده است. یعنی مثل چنگ به‌صورت کشیدن است. رعایت همین امور به‌ظاهر کوچک و پیش‌پاافتاده، آثار فراوان فردی و اجتماعی دارد و نشانه عقل است. رسول خدا -صلی‌الله علیه وآله- فرمود: «التَّوَدُّدُ إِلَى النَّاسِ نِصْفُ الْعَقْل»‏. مهربانی با مردم، نيمى از خرد است. همانطورکه فرمودند: مدارا کردن با مردم هم میوه عقل است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوی به دنبال علم و بالا بردن مراتب علمی خود هستند و درعین‌حال توجه به عمل هم دارند؛ یعنی در پی عمل کردن به دانش خود هستند. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت 89 از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «أَوْضَعُ الْعِلْمِ مَا وَقَفَ عَلَى اللِّسَانِ وَ أَرْفَعُهُ مَا ظَهَرَ فِي الْجَوَارِحِ وَ الْأَرْكَانِ». بی‌ارزش‌ترین دانش، آن دانشى است كه بر زبان متوقف است، و بالاترين دانش آن است كه در همه اعضا و جوارح آشكار است. علم بی‌ارزش علمی است که عملی او را همراهی نکند و فقط بر زبان جاری باشد. و در مقابل، اگر علم همراه با عمل باشد، بالاترین مرحله دانش است و علامت آن این است که در رفتار او نمایان است. مثلاً شخص را وادار به کرنش در مقابل خداوند کرده، از او اعمال صالح صادر می‌شود و آخرت خود را آباد می‌کند. و البته در روایات فراوان به مسئله عمل در کنار علم پرداخته‌شده و تذکر داده‌شده. عالم بی‌عمل منظور روحانی که به علمش عمل نمی‌کند نیست. هرکسی چیزی بلد است عالم می‌شود. من امروز به شما میگویم غیبت کردن حرام است همه شما هم یاد می‌گیرید و عالم می‌شوید. از امروز هرکسی که غیبت کند می‌شود عالم بی‌عمل. تمام آن روایات مشمول حالش می‌شود. دنبال این نباشید که حتماً کسی را پیدا کنید و بگویید که این عالم بی‌عمل است. همه ما مبتلابه قسمت زیادی از این مسئله هستیم. خدای تعالی همه ما را موفق به بهره‌مندی از علم و عمل به دانسته‌ها بگرداند.

11ذی‌القعده؛ سال 148 ق ولادت حضرت ثامن‏الحجج، سراج الله، نور الهدى، قرّة عين المؤمنين، رضىّ، فاضل، صابر، وفىّ، صَديق، على ابن موسی‌الرضا -علیه آلاف التحیه و الثناء- در مدینه واقع شد. در سن 35 سالگى به امامت رسيدند و به مدت بيست سال تا زمان شهادتشان، عهده‏دار اين منصب بودند. كه هفده سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان مستقر بودند. دوران زندگی حضرت دوران اقبال و گرایش و نفوذ مردم به مکتب اهل‌بیت و خاندان عصمت در بلاد مختلف، و گسترش پایگاه‌های مردمی بود. شیعیان با امام در تماس بودند و درزمینهٔ های گوناگون دستورات لازم را می‌گرفتند و همکاری می‌کردند.

از ویژگی‌های انحصاری امام رضا -علیه‌السلام- که پدرانش چنین اقدامی را نداشتند مسافرت به سرزمین‌های مختلف و ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم بود. اولین مسافرت را از مدينه به بصره آغاز فرمود. روش حضرت این‌طور بود كه قبل از حركت، نماينده‏اى به منطقه موردنظر می‌فرستاد تا مردم آماده استقبال و ديدار با حضرت باشند. بعد با گروه‌های مختلف مردم در اجتماعات بزرگ آنان راجع به امامت و رهبرى خودش سخنرانی می‌کرد. بعد هم جلسه پرسش و پاسخ راه می‌انداخت و با دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان در علوم مختلف جلسه بحث و گفتگوی علمی راه می‌انداخت. و تا جایی این کار ادامه داشت که ملقب به عالم آل محمد شد. ازجمله اقدامات مؤثر حضرت شناساندن حقيقت امامت و تبيين نيازمندى و ثمرات وجودی ولایت براى جامعه مسلمين بود. روشنگری درباره مقام علمی و معنوی امامت را به‌نوعی، مبارزه علیه دستگاه فاسد و مفسد مأمون تبدیل کرده بود. ببینید یکی از دشمنان امام به نام ابن مونس به مأمون‏ درباره امام چه می‌گوید: «اى امير مؤمنان، این‌که اكنون در كنار توست بتى است كه به‌جای خدا پرستش مى‏شود». یعنی مردم دور او را گرفتند و اعتماد دارند، تو کجایی! خدای تعالی همه مار را از شیعیان و محبان اهل‌بیت بخصوص امام رئوف قرار بده ان‌شاءالله.

21 تیرماه سالگشت قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب است که در سال 1314 واقع شد و به‌روز عفاف و حجاب هم نام‌گذاری شده است. مسئله حجاب یکی از دستورات اسلام و قرآن است. حجاب را هم زن و هم مرد باید داشته باشند. که به‌وسیله رعایت آن ارزش‌های انسان حفظ می‌شود. برخلاف تبلیغاتی که می‌شود هرگز رعایت حجاب کسی را منزوی نمی‌کند و از فعالیت اجتماعی نمی‌اندازد و منافات با آزادی شخص ندارد. مواظبت بر حجاب آثار فراوان فردی مثل حفظ اعتقادات و احترام به شخصیت بانوان و مصون ماندن از ارتباطات و اختلاط حرام و…. و آثار اجتماعی نظیر سلامت جامعه از بی‌بندوباری، حفظ کیان خانواده، حفظ نسل و پیشگیری از فساد اخلاقی و … به همراه دارد. و ازآنجاکه دشمنان ملت تمام همت خود را گذاشته‌اند که خانواده تراز از بین برود و شکل نگیرد، مقدمه را از تخریب باورهای دینی و حجاب شروع کرده‌اند که باید با این ناهنجاری به جد مقابله کرد. ما به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران می‌رویم و از وجود آن‌ها استضائه می‌کنیم، درخواست قاطبه آنان و نگرانی آنان حفظ حرمت‌ها و عفت اجتماعی است. گاهی از روی بی‌توجهی و ناآگاهی افراد اقدام به حرکاتی دارند، آنجا باید با نصیحت و مدارا، تذکر داد؛ اما اگر خواستند به اسم آزادی و حرف‌های به‌ظاهر زیبا اما در باطن حنظل، موجبات از بین بردن نسل و آینده جوانان کشور را فراهم کنند و هنجارشکنی کنند، باید جلوگیری کرد و این وظیفه همه است نه دستگاه خاص.

من فقط به وصیت امام (ره) که در صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۳۶ و ۴۳۵ است اشاره می‌کنم: «اكنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس‌جمهور و رؤساى جمهور ما بعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است كه نگذارند این دستگاه‌های خبرى و مطبوعات و مجله‌ها، از اسلام و مصالح كشور منحرف شوند و باید همه بدانیم كه آزادى به شكل غربى آن‌که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران می‌شود، ازنظر اسلام و عقل محكوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و كتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح كشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیرى از آن‌ها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیرى شود و ازآنچه در نظر شرع، حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و كشور اسلامى و مخالف باحیثیت جمهورى اسلامى است، به‌طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول می‌باشند.». مطلب خیلی روشن است و وظیفه همه را تبیین کردند.

مطلب دیگری که عرض می‌کنم این است که رئیس‌جمهور منحوس آمریکا و عقول منفصله‌اش فکر می‌کردند که اگر از برجام خارج شوند و تحریم‌ها را سنگین‌تر کنند، ملت ایران تسلیم می‌شوند و هرچه آمریکا بخواهد، انجام می‌دهند. یا نظام به خاطر مشکلات اقتصادی از هم می‌پاشد. اما دیدند آنچه می‌خواستند نشد. ایران صبوری کرد و بیش‌ازاندازه معمول هم مهلت داد و تقاضای کامل تعهدات را داشت. وقتی مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا تمام شد و بر اساس تعهدات و عمل به نص صریح برجام، سطح غنی‌سازی به ۵/۴ درصد رسید. صدای غربی‌ها درآمده و قصد دارند با جاروجنجال در افکار بین‌المللی، ایران را ناقض برجام جلوه دهند و با ترساندن، تردید و ایجاد مانع برای ایران، قصد دارند نگذارند به فعالیتش ادامه دهد. اسرائیل منحوس و کودک کش و جلاد که پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضاء نکرده و صدها کلاهک اتمی دارد و تمام هستی‌اش برای منطقه خطر است، گفته این سطح غنی‌سازی ایران، گامی خیلی خطرناک است و از انگلیس و آلمان و فرانسه خواسته که تحریم ایران را برگردانند. اما به فضل خدای تعالی، جمهوری اسلامی تا اروپا به تعهداتش برنگردد با قاطعیت تمام گام‌های بعدی را با سرعت و قدرت بیشتری برمی‌دارد و امروز ایران اسلامی با راهبرد مقاومت برای هر ترفند شیطانی شیاطین و شیطان بزرگ، پاسخی شایسته دارد و قطعاً آمریکا را مثل گذشته، مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم خواهد کرد.

دستورات رهبر معظم انقلاب در این رابطه با ارتباط با اروپا را نباید آقایان نادیده بگیرند. رهبری در همان ایام در دو نوبت سیاست‌های مهمى را در مورد نحوه تعامل جدید با اروپایی‌ها اعلام و تأكید کردند. در دیدار با كارگزاران نظام در روز دوم خردادماه ۹۷ و بعد در 3 خرداد 97 براى ادامه‌ی برجام با اروپایی‌ها شروطى را به شرح زیر تعیین نمودند: « سه كشور اروپایى باید ثابت كنند بدعهدى مذاكرات سال‫۸۳ را نخواهند داشت». « اروپا باید علیه آمریكا به‫خاطر نقض برجام قطعنامه صادر كند». « اروپا نباید بحث موشكى و منطقه‌ای را مطرح كند». « اروپا باید با تحریم‌های آمریكا علیه ایران مقابله كند». « اروپا باید فروش كامل نفت ایران را تضمین كند». « بانک‌های اروپایى باید تجارت با ایران را تضمین كنند». « در صورت تعلل اروپا، حق ایران براى آغاز فعالیت‌های هسته‌ای محفوظ است». ایشان این مطالب را با صراحت گفته است. ما یک سال و ۲ ماه، باز  عقب انداختم الآن هم باز دارد کارهایی صورت می‌گیرد و صحبت‌هایی می‌شود. حالا روند یک مقداری بهتر شده است نباید کوتاه آمد و همین مسیر را باید ادامه داد. اگر آن روز به سخنان رهبری گوش داده می‌شد بیش از یک سال عقب نبودیم. ببینید این هفت هشت موردی را که آقا فرمودند چقدر صریح و روشن است ولی به آن توجه نشده است. در خبرها دیدم که بعضی از آقایان یک صحبت‌هایی را می‌کنند، به نظر می‌رسد برخلاف آنچه سخنگوی سازمان انرژی اتمی فرمودند برای اینکه به نتیجه قطعی‌تر و مطمئن‌تری برسیم شروع به نوسازی رآکتور آب‌سنگین اراک کنیم بهتر است و منتظر طرح نوسازی اروپائی‌ها نمانیم.

26 تیرماه سال گشت تأسیس و آغاز به کار اولین دوره نهاد شورای نگهبان در سال 1359 به دستور حضرت امام و تصویب قانون اساسی مشروطیت ایران1324 قمری است. شورای نگهبان 40 سال است که بی‌وقفه و با اهتمام و دلسوزی کامل از اسلامیت قوانین و جمهوریت نظام دفاع کرده و علی‌رغم هجمه‌های تبلیغاتی سنگین علیه این رکن رکین برای تضعیف و از کار انداختن آن، باصلابت به وظیفه خطیر خود ادامه داده، بی‌مهری‌ها و ملامت‌ها را با شکیبایی تحمل کرده تا در برداشت‌های مختلف از قانون اساسی حکمی و قانونی غیر اسلامی تائید نشود. خیلی زحمت‌کشیده شده و خیلی هم مخالف‌اند. دیده‌اید در هر دوره که انتخاباتی مطرح می‌شود چقدر حنجره‌ها و بلندگوهای آلوده و کثیف شروع می‌کنند به تبلیغات بی‌ربط.

 بیانی رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان دارند که فرمودند: «مانع ورود ناخالص به اركان نظام  می‌شود». این تعبیر هم به علت دشمنی‌ها اشاره می‌کند  و هم به مسئولیت این نهاد نورانی تأکید می‌کند؛ یعنی باید با تمام قوا نگذارند هیچ ناخالصی به عرصه‌هایی که قانون مشخص کرده وارد شود و صلاحیتش تائید شود چه افراد و چه قوانین. البته امکان رخ دادن اشتباه هم وجود دارد. و همین جلوگیری از ورود ناخالص موجبات دشمنی را هم فراهم می‌کند که اقدام به ناسزاگوئی و تضعیف و تهمت داشته باشند. به همه عزیزان خدا قوت گفته توفیقات بیشتر را از خدای تعالی مسئلت داریم.  بدون اینکه از ملامت کننده اثر بپذیرند، به وظیفه خودشان عمل کنند.

لازم است اینجا تذکری بدهیم به اوضاع وخیم و حال ناگوار روحانی مبارز، ابوالشهداء، نماد مظلومیت، مقاومت و خستگی‌ناپذیری، جناب شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر مکرمه و صبور ایشان زینت ابراهیم که طبق نقل دچار مسمومیت شدید شدند و قصد حذف ایشان را دارند. لازم است مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل جلسه‌ای بدهد و افکار جهانی را نسبت به این جنایتی که می‌شود هوشیار کنند و بر حاکمان نیجریه برای رسیدگی به حال شیخ فشار بیاورند. شخصیت بی‌نظیری است . خوب است بدانید بعد از انقلاب که به ایران آمد و رهبری امام را پذیرفت. به حوزه علمیه رفت و درس خواند و به نیجریه رفت؛ توانست هزاران نفر از مردم غرب آفریقا را با مکتب اهل‌بیت آشنا کرده شیعه کند و امتی انقلابی و اسلامی با اعتقادات راسخ بر مشی جمهوری اسلامی تربیت کند که تحمل نکردند و در سال ۱۳۹۴ هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رضا -علیه‌السلام- مردم عزادار را به گلوله بستند و صدها نفر را به شهادت رساندند به خانه شیخ حمله کردند و آنجا را آتش زدند و سه فرزندش را جلوی چشم همسرانشان به شهادت رساندند و از همسرش خواستند که کشف حجاب کند که قبول نکرد و او را به گلوله بستند و به پایگاه نظامی منتقل کردند. سه فرزند دیگرش را هم در مواقع دیگر به شهادت رساندند. 6 فرزندش را برای اسلام و احیای مکتب اهل‌بیت در آفریقا به شهادت رساندند. خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند و به ایشان و همسرش سلامتی عنایت فرماید.

لازم است تشکر کنم از همه عزیزانی که بعد از مدت‌ها رخوت و بی‌حالی و بی‌محتوایی در سریال‌های سیما، حرکتی انجام دادند. کار خوب، با داستان خوب و بازی خوب نمایش دادند. اگرچه عده‌ای نپسندیدند و جالب است اعتراف کردند که ندیده نپسندیدند و خود این هم پدیده‌ای است. چون دیدم که هجمه‌ای شد و بی‌انصافی دارد صورت می‌گیرد در خطبه می‌خواهم دفاع کنم. از کار ارزشی باید دفاع کرد. هرچند عده‌ای به مذاقشان خوش نیاید ، خب نیاید. نیروهای ارزشی باید دفاع خودشان را داشته باشند. باید توجه داشت وقتی جریان واقعی تبدیل به فیلم می‌شود دست هنرمند در قصه‌پردازی باز می‌شود و اجازه دارد داستان بسازد؛ اما از جریان اصلی و القای هدف اصلی فاصله نمی‌گیرد که در این سریال به‌خوبی انجام شد که صدای عده‌ای درآمد. مردم به‌خوبی می‌فهمند که فیلم با مستند فرق دارد و آنچه از راست و دروغ بودن یک داستان باید بفهمند، می‌فهمند. به‌هرتقدیر جریان نفوذ و القاء سیاست‌های استکباری توسط عوامل داخلی و وادادگی بعض مسئولین و تلاش‌های سربازان بی‌ادعای امنیت کشور را به‌خوبی نمایش دادند که تشکر می‌کنیم. بنده با وقت کمی که دارم  تنظیم کردم وقت‌های مختلف در ماشین و جاهای مختلف، تمام قسمت‌ها را دیدم و نکات لازم را یادداشت کردم.

خوب است برای شفاف‌سازی بهتر و بیشتر و اینکه دانستن حق مردم است و می‌توانند از وکلاء خود سؤال کنند، نمایندگان محترم استان در مساجد سطح استان حاضر شوند و پاسخگوی سؤالات مردم نسبت به عملکرد 4 ساله خود باشند که برای آینده چراغ راه خواهد بود.